Arhivă subiecte


Etapa a IV a (nouveau)






  • Clasa a V a şi a VI a


     Rédigez une courte composition de 8-10  lignes avec le titre Ma maison un coin de reve en utilisant les forms demandées:

    • -        Le pluriel des noms fenetre et meuble;
      -        La forme negative du  galicisme c`est/ce n`est pas;
      -          Une comparaison;
      -          Une phrase exclamative;
      -          L`antonyme du mot obscure;
      -     Deux adjectifs qualificatifs.
       
    • Va rog subliniati in compunere formele cerute pe masura ce le utilizati  
     Clasa a VII a şi a VIII a



    Rédigez une composition sur le theme de l`amitie de 10-15  lignes en utilisant les forms demandées:  

    -          Trois adjectifs qualificatifs au singulier;
    -          les verbes etre et grandir au passé composé
    -          Un antonyme du mot rarement;
    -          Une phrase exclamative;
    -          Un adjectif possessif;
    -          Deux  epithetes;
    -          Un sinonyme pour le mot penser;
    -          Un verbe qui exprime l`emotion(ex: rire, pleurer,aimer, s`attriser, se rejouir) .
    -          Deux comparaisons;

    Va rog subliniati in compunere formele cerute pe masura ce le utilizati!
                                                                 
                                                                                       Bonne chanse!






Subiecte limba franceza Limba franceza


Clasa a V a şi a VI a

Partea I
Traduisez en roumain la poésie suivante. Vous pouvez changez les vers en gardant l`idée et le sens du texte.

Chanson d'automne

                  Paul VERLAINE (1844-1896) Poèmes saturniens


    Les sanglots longs
    Des violons
    De l'automne
    Blessent mon coeur
    D'une langueur
    Monotone.

    Tout suffocant
    Et blême, quand
    Sonne l'heure
    Je me souviens
    Des jours anciens
    Et je pleure.

    Et je m'en vais
    Au vent mauvais
    Qui m'emporte
    Deçà, delà,
    Pareil à la
    Feuille morte.

 Partea II


Rédigez un texte descriprif sur un paysage d`automne de 8-10  lignes en utilisant les forms demandées: 
  • -           Le pluriel des noms oiseau et feuille;
    -          Le galicisme c`est;
    -          Deux pronoms possessifs;
    -          Une phrase negative;
    -          Un sinonyme pour l`expression il y a;
    -     deux adjectifs de couleurs.
      
 Clasa a VII a şi a VIII a

Partea I
Traduisez en roumain la poésie suivante. Vous pouvez changez les vers en gardant l`idée et le sens du texte.
Paysage d’octobre

                       Maurice ROLLINAT (1846-1903)
   

    Les nuages sont revenus,
    Et la treille qu’on a saignée
    Tord ses longs bras maigres et nus
    Sur la muraille renfrognée.
    La brume a terni les blancheurs
    Et cassé les fils de la vierge ;
    Et le vol des martins-pêcheurs
    Ne frissonne plus sur la berge.

    Les arbres se sont rabougris,
    La chaumière ferme sa porte,
    Et le joli papillon gris
    A fait place à la feuille morte.
    Plus de nénuphars sur l’étang ;
    L’herbe languit, l’insecte râle,
    Et l’hirondelle, en sanglotant,
    Disparaît à l’horizon pâle.

 Partea II


Rédigez un texte descriprif sur un paysage d`automne de 10-15  lignes en utilisant les forms demandées:  

-                Les verbes partir et venir au passé compose;
-          Le pluriel des noms oiseau et feuille;
-          Deux adverbs de lieu;
-          Un mot de la famille de mot trist;
-          Le galicisme c`est;
-          Deux pronoms possessifs;
-          Une phrase negative;
-          Un sinonyme pour l`expression il y a
-          Un verbe qui exprime le movement autre que partir et venir.
-          Deux comparaisons;


                                                                  Bonne chanse!


Subiecte Limba Romana




Subiecte Etapa a V-a 

Clasele a V-a si a VI-a 

Citeste cu atentie textul dat .

In coltul ei , stapana 
Pe-un vraf de jucarii stricate ,
Din carti de joc , din hartioare ,
Ea-si face parcuri si palate:

Vorbeste , rade cu papusa ...
Ce fericite-s amandoua 
Ca s-a putut , din vechi nimicuri , 
Zidi o-mparatie noua !
Papusa n-are nas , e cheala !
S-un brat din umar ii lipseste , 
Dar Mimi-o vede tot frumoasa:
Caci ea e mama , s-o iubeste .

                                        Al . Vlahuta- Prima Lectie

Alcatuieste o compunere in care sa comentezi versurile date .



Clasele a VII-a si a VIII-a 


Citeste cu atenctie textul dat .

E-atat de frumos sa ratacesti o noapte , 
cu luna , ca o amfora , pe umar , 
sa simti , asemenea fructelor prea coapte , 
cum cad in tine ganduri fara numar .

Se-ntinde caldaramul ca o apa , 
ademenind molateca piciorul , 
si casele-si rasfata larg pridvorul , 
in care luna n-a putut sa-ncapa .

Si-a curs argint si miere-prin gradina ...
Splendoarea ei poate-a facut sa cada 
-pierdute-ntr-o betie de lumina-
atatea flori de-acatia pe strada ...

Asemenea unui brat de fata moarta 
e luna ce te duce-asa , de umar-
stafie , tu si ea , din poata-n poate , 
sa murmuri gandurile fara numar .

                                        Magda Isanos - Ratacind cu luna 


Alcatuieste o compunere in care sa comentezi versurile date .



Puteti posta rezolvarile acestor subiecte pana la data de 15 Februarie 2012 . 

  




Subiecte Etapa a IV-a 



Citeste cu atentie textul dat :
 "Se scutura din salcami o ploaie de miresme . Bunicul sta pe prispa . [...] Pletele lui albe si crete parca sunt niste ciorchini de flori albe ; sprancenele , muistatile , barba ... Peste toate au nins ani multi si grei . Numai ochii bunicului au ramas ca odinioara : blanzi si mangaietori ."  

 ( Barbu Stefanescu Delavrancea - Bunicul )


     I.  Peste ani , ca o lumina cereasca , icoana bunicului a luminat amintirile scriitorului Barbu Stefanescu Delavrancea . Fragmentul selectat din opera acestuia , il prezinta pe bunic , impodobit de ani si de bunatate .
     Sarcina ta de lucru este sa elaborezi o compunere libera de 1-2 pagini , al carei inceput sa fie chiar fragmentul din opera lui Barbu Stefanescu Delavrancea , in care , pornind de la amintirile personale , sa construiesti imaginea bunicului devenit astfel , personaj literar .
     Pentru a convinge in privinta temeiniciei cunostintelor tale de limba si literatura romana si a deosebitei sensibilitati care te caracterizeaza , va trebui sa imbini cele trei moduri de expunere : descrierea , naratiunea si dialogul si sa folosesti mijloacele artistice pe care le-ai invatat , pentru a crea un personaj literar .
    II . In elaborarea compunerii tale de la subiectul I , a trebuit sa intri in pielea unui adevarat scriitor . Astfel , ai folosit tot ce ai invatat la orele de limba si literatura romana , pentru a crea un text valoros . De aceasta data insa , sarcina ta de lucru este sa aplici cunostintele  pe care le-ai acumulat la disciplina limba si literatura romana si , dupa ce vei reciti cu multa atentie fragmentul din opera lui Barbu Stefanescu Delavrancea ,  sa realizezi o cumpunere de  cel mult o pagina , in care sa realizezi  caracterizarea personajului Bunicul ,  asa cum apare acesta in fragmentul de la punctul I . In compunerea ta , vei avea in vedere : 
- conturarea portretului fizic al personajului
- sugerarea portretului moral al personajului
- selectarea expresiilor din text , pentru argumentarea ideilor afirmate
- interpretarea valorii expresive a figurilor de stil invatate in construirea personajului .


Etapa a IV-a se sfarseste pe data de 20 Ianuarie 2012 . Creatiile vor fi jurizate incepand cu ora 10 a.m. . 




Subiecte Limba Română Etapa a II-a

Citeste cu atentie textul de mai jos :

Ploua soare peste mine
Si ma uda cu lumina
Eu in joc stropescu cu soare
Coala zarilor,velina.

Ce-am facut?! Cum s-o ascund
Pata galbena,arsura
Peste tenta de lumina,
Peste zari ma dau de-a dura.

Nu se duce.Ce sa fac?
Sufletu-l mototolesc
Si-l fac carpa ca sa sterg
Soarele copilaresc .

Carpa sufletului insa
Toata-i imbibata-n soare,
Sterg mereu si-n zari lumina
E din ce in ce mai mare.

Zarea as putea s-o-nghit
Si ar fi ascunsa bine
Dar mi-ar lumina tot trupul
Si-ar putea ghici oricine.

Ei, si daca ar ramane
Inca-un soare,ce ar fi ?
N-o sa planga - nu-i asa? -
Nimeni dintre noi , copii.

(Ana Blandiana - Gluma)

I . Evidentiaza trasaturile si mesajul acestei opere intr-o compunere (de minimum 10 randuri - clasele a V-a si a VI-a) ; (de minimum 15 randuri - clasele a VII-a si a VIII-a) .
II. Realizeaza o creatie in versuri sau in proza in care sa imaginezi o calatorie in adancul unui suflet fericit .
In creatia ta , vei respecta urmatoarele cerinte :
-alegerea unui titlu sugestiv ;
-utilizarea a cel putin doua epitete , doua comparatii , doua personificari ;
-folosirea unor expreii din poezie (de exemplu : "lumina alba" , "ape adanci" , etc) .


Etapa I - Limba franceză
Clasa a V-a
Partea I. Traduisez le poème .
Un poème pour toi
Par Pierre Gamarra
Je te donne qu’un poème,
La musique de quelques mots,
Une lumière de syllabes
Qui brille et s’efface aussitôt.

Regarde au creux de tes mains nues,
Regarde au fond de ta mémoire
Regarde dans ton cœur, regarde :
Mon poème est toujours vivant.
Partea a II a(clasa a V a)
1. Lissez attentivement le texte:
Julie est une fille. Elle a 8 ans. Ses cheveux sont blonds. Elles a des yeux bleus. Ce bébé est le frère de Julie. Julie a aussi une soeur. Elle a deux amis : Paul et Jennifer. Julie a un chien et un chat. Qui est Paul ? Paul est un garçon. Il a 9 ans. Ses cheveux sont bruns et ses yeux sont verts. Paul a un frère mais il n'a pas de soeurs. Il a deux amies : Julie et Jennifer. Paul a une tortue et un perroquet.
Completez la ligne par la reponse correcte:
1. Paul est un ______________________________.
2. C'est l'______________________________ de Julie.
3. Il a un ______________________________ mais il n'a pas de soeur.
4. Paul a une tortue et un ______________________________.
5. Les ______________________________ de Paul sont bruns.
6. Les cheuveux de Julie sont ______________________________.
7. Qui a 8 ans ? ______________________________.
8. Qui a une tortue ? ______________________________.
9. Quel âge a Paul ? ______________________________.
10. Qui n'a pas de soeurs ? ______________________________.
(Pentru rezolvarea acestui exercitiu , veti rescrie proprozitiile completate ) .
2. Redigez un texte(60/70 mots ) à l`aide de cette collection de mots:
Ans=ani
Je =eu
S`appeller=a se numi
Les yeux=ochii
Moi=eu
Etre=a fi
Les cheuveux=parul
Il=el
Avoir=a avea
Un frère=un frate
Lui=el
C`est=este
Une soeur=o sora
Un ami=un prieten
Elle=ea
J`aime=imi place
Il aime=lui ii place
Une amie= o prietena



Clasa a VI a

Partea I. Traduisez le poème .
Pour un art poétique
Par Queneau Raymond
Prenez un mot, Prenez-en deux
Faites les cuir comme des oeufs
Prenez un petit bout de sens
Puis un grand bout d'innocence
Faites chauffer à petit feu.
Au petit feu de la technique
Versez la sauce énigmatique
Saupoudrez et mettez les voiles
Ou voulez-vous en venir ?
A écrire,Vraiment ? A écrire ?
Partea a II a(clasa a VI a)
1. Choisissez la variante correcte pour completer le texte lacunaire:
Bonsoir, Paris!
Vu du haut 1)……. tapis volant, Paris n`est qu`un immense paysage de maisons. Maisons serrées dans les vallées, maisons grimpées sur 2)…….. collines.
La Seine, 3)…….. fleuve de gloire, se 4)……nettement comme un rouban bleu, comme l`axe de la ville. Les nombreux ponts ancrés sur les deux rives veillent impassiblement son cours.
Au milieu de la Seine on voit l`exceptionnel ensemble: l`Île de Saint Louis. On 5)………les tours de la Cathédrale Notre Dame de Paris et la masse 6)………du Palais de Justice, monuments situés dans la Cité. Sur la rive droite on aperçoit les lumières de la voie Triomphale, cette admirable perspective qui englobe les merveilles de l`art de l`architecture7)……….: le Palais de Louvre, qui se détache dans la nuit grâce à son architecture particulière, les Jardins des Tuileries, cet immence parc enserré entre les bras du Louvre, Les Champs Elysées, artère où 8)……….la sève de Paris, et l`Arc de Triomphe de l`Étoile, monument impressionnant par ses dimensions majestueuses.
Sur la rive gauche, la Tour Eiffel dresses sa silhouette 9)…….. le ciel. En avant, un immense bâtiment tout neuf de forme curieuse: La Maison de la Radio.
Vraiment du haut Paris 10)………. magnifique. On y voit aussi les boulevards qui s`entrecroisent. Et on peut reconnaître le paysage familier de Paris, 11)… monuments qui font sa gloire: l`Opéra, le Panthéon, le Centre George Pompidou.
(Pentru rezolvarea acestui exercitiu , veti rescrie textul completat . )
1.
de la
du
de l`
des
2.
la
le
les
l`
3.
son
sa
ses
leur
4.
dessiner
dessine
dessinent
essiné
5.
distinguent
distinguer
distingue
distingué
6.
noir
noirs
noires
noire
7.
française
français
françaises
Français
8.
coulent
couler
coule
coulé
9.
la
le
les
l`
10.
es
suis
est
été
11.
vers
verre
vert
ver