Concurs judeţean

Regulament Concurs judeţean "Ştefan Protopopescu" - Concurs de creaţie literară şi competenţe lingvistice

Rezultate ediţia a II a - 4 aprilie 2013

NUME ŞI PRENUME ELEV CLASA UNITATEA ŞCOLARĂ lb română lb franceză lb. engleză total 
ADAM MǍDǍLINA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 20 27,25 18 75,25
ALDEA LORENA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 30 26 28 94
ANCA GABRIELA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
ANUŢA LORENA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 27 20 24 81
BǍCANU ANDREEA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
BARBU DIANA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 28 27 30 95
DANCIU VALENTIN VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 28 22 30 90
BECHEANU DANIELA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 19 20 16 65
BELGHIRU VALENTIN VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 17 16 14 57
BÎLTEANU TEODORA VII CNV”N.TITULESCU”        
CIOBANU ANDREI VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 25 20 30 85
MITRICǍ MIHAELA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 24 21,5 30 85,5
BUBATU CLAUDIU V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 18 25 20 73
CǍTǍNOIU SIMONA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 12 22,5 20 64,5
CĂROI NARCIS VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE TITULESCU CARACAL        
CHIRIŢĂ LAURA VI CNV”N.TITULESCU” 11 23 20 64
CILEA ALEXANDRU VICTOR VII CNV”N.TITULESCU”        
STANCIU NARCISA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 30 12,5 29 81,5
CIOCAN IRINA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA        
CONSTANTIN ALEXANDRU VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 13 15 18 56
CRǍCIUN ANDRADA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 30 17 21 78
ŞTEFǍNESCU MIHAELA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 28 12,5 29 79,5
DUMITRESCU GEORGIANA VII CNV”N.TITULESCU” 30 24 30 94
DUŢU ANDREI PETRIŞOR VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA        
PÎRVU ADRIANA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 27 17 29 83
ENCEA CǍTǍLINA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
BUBATU ADRIAN VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 30 28 25 93
ENE MIHAELA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 28 17,5 19 74,5
EREMENCU ELENA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 18 17 16 51
FLORESCU ALEXANDRA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE TITULESCU CARACAL 20 10 23 63
FLORIŢA VIOLETA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 15 18 14 57
GĂNEŞANU ELENA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 22 14 29 75
GHEORGHE DOINA VII CNV”N.TITULESCU” 20 15 23 68
GIGIU OCTAVIAN V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 23 18,5 22 73,5
GRIGORIU MARIA VII CNV”N.TITULESCU” 25 24 23 82
GUGIU ELENA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
GURLUI ROBERTA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 24 15 26 76
IACOB RAMONA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
IANCU BIANCA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
ILINCA ALEXANDRU VII CNV”N.TITULESCU” 26 7 25 68
ION BIANCA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 25 21 11 67
IONESCU RALUCA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 21 17,5 22 70,5
IONICǍ TEODORA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 20 18 18 66
IORDACHE ANDREEA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 12 23 18 63
MATEI ALEXANDRA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 30 25,5 25 90,5
MATEI MEDEEA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 15 8 30 63
MATEI ROXANA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 30 29,75 19 88,75
MĂLDĂREANU ANDREEA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA        
MEREU ALEXANDRU V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 12 25 12 59
MIHAI MIRUNA VI CNV”N.TITULESCU” 10 21 23 64
MILITARU ANDREEA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 26 16 15 67
MITRUŢǍ ISABELA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 29 7 19 65
PANǍ ADRIANA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 28 6 19 63
MONETE MARIA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
NEACŞU VANESSA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 20 21 13 64
NEAGOE CRISTI FLORIN  VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE TITULESCU CARACAL 20 0 27 57
NICA MǍDǍLINA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 13 26 18 67
NIŢU DARIUS VI C N ION MINULESCU SLATINA 13 20 15 58
OLTEANU ŞTEFANIA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 20 24 25 79
OPREA ANDREEA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 22 29 29 90
OPREA LEONTIN VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 29 25 17 81
BARBU AMALIA VIII ŞC. GIM. GH. POPESCU MĂRGINENI SLOBOZIA 24 18 19 71
ENE DENIS VIII ŞC. GIM. GH. POPESCU MĂRGINENI SLOBOZIA 21 0 19 50
PANTILIE RǍZVAN V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 28 18 25 81
PASCU VIVIANA GABRIELA V CNV”N.TITULESCU” 30 27,75 23 90,75
PATRANÎC BOGDAN VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ NICOLAE TITULESCU CARACAL 14 17 21 62
PETCU PAULA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
PANDELE IVONA VIII ŞC. GIM. GH. POPESCU MĂRGINENI SLOBOZIA 23 0 18 51
PÎRVU DENISA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 29 26 23 88
PODARU ANDREI V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
POPESCU ADELINA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 28 25,5 26 89,5
POPESCU RALUCA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 22 28,25 25 85,25
PREDOANĂ DARIA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 25 28,5 23 86,5
RAŞOGA ALEXANDRU V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 21 20 11 62
RISTEA MIRONA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 19 22,5 15 66,5
SANDU ŞTEFANIA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 22 20 21 73
SPÎNU ANCA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 24 12,5 17 63,5
STAICU CRISTINA VII CNV”N.TITULESCU” 15 16 22 63
UNGUREANU ANDREEA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 28 22,75 16 76,75
STANCU ALEXANDRU VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 18 24 21 73
STOICA ANCA TEODORA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 16 23 18 67
STOICA BIANCA VI CNV”N.TITULESCU” 16 27,5 0 53,5
STOICA GABRIELA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 16 16 12 54
STOICA RALUCA VII CNV”N.TITULESCU” 29 21 30 90
STRUNGARU ANDREEA DIANA VII CNV”N.TITULESCU”        
SULGER ANDA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 25 26 15 76
SURDOIU DARIA VII CNV”N.TITULESCU”        
ŞTEFAN DANA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 30 29 30 99
BOJINCA ANDREEA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 25 6,5 10 51,5
TACHE ELENA VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 18 3 22 53
TARNICA DIANA V CNV”N.TITULESCU” 25 21 11 67
TĂBÂRCĂ RALUCA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 18 22,5 16 76
TRUŞCĂ ADELA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 30 27,5 24 91,5
ENACHE IULIA VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
VÂRBAN IULIA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 25 21,5 11 67,5
VELICU IOANA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 30 24 21 85
VIŞAN COSMIN VII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 8 0 22 40
VODIŢǍ ŞTEFAN VIII ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
VODIŢǍ TIMOTEI VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA        
VOICA GEORGIANA V ŞCOALA GIMNAZIALĂ EUGEN IONESCU SLATINA 12 25,5 15 62,5
VOICU DENISA V CNV”N.TITULESCU”        
ZAVARACHE BĂNICĂ ŞTEFĂNUŢ V ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 25 23,5 15 73,5
ZGREABĂN MĂDĂLINA VI ŞCOALA GIMNAZIALĂ ŞTEFAN PROTOPOPESCU SLATINA 24 12 12 58




Aviz ,                                                                         Aviz,
Şcoala Gimnazială “ŞtefanProtopopescu”                     Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt
Nr.2454/31.10.2012                                                                Nr.9956/31.10.2012

                    Director,                                                                 Inspector Şcolar General,
           Prof. Ioana MARTINESCU                                                   Prof. Felicia MAN

                     Coordonatori,                                                                    Organizatori,

Inspector şcolar de specialitate                                                          Prof. Mihaela PIRNĂ
pentru limbi moderne

          Prof. Valentina ONILĂ                                                             Prof. Carmen Elena TUŢĂ

 Inspector şcolar de specialitate
pentru limba şi literature română                                                      Prof. Mădălina STANCIU

            Prof. Cristian IONESCU


REGULAMENT
Concurs judeţean „Ştefan Protopopescu”
Concurs de creaţie literară şi  competenţe lingvistice
Ediţia a II a

I. Cadrul general

Art. 1. Concursul are ca obiectiv general promovarea ideilor de competiţie şi performanţă a studiului la disciplinele limba română şi limbi moderne - limba franceză şi limba engleză şi se adresează elevilor cu aptitudini, înclinaţii şi interese deosebite pentru literatură şi limbi moderne;
Art. 2. Concursul„Ştefan Protopopescu” promovează valori culturale şi etice fundamentale, precum şi fair-playul competiţional. În vederea aprofundării şi extinderii curriculare vor fi


elaborate  teme de concurs, modele de subiecte ce vor fi postate pe site-ul concursului http://concursluminalecturii.blogspot.com

II. Etapele concursurilor

Art. 3. Concursul  se desfăşoară la nivelul următoarelor etape: pe şcoală şi pe judeţ;
Art. 4. Selecţia participanţilor la concurs se face pe baza rezultatelor obţinute la faza pe şcoală, la care participarea se realizează pe baza opţiunii elevului sau/şi la recomandarea profesorului.
Art. 5. Graficul de desfăşurare a fazelor concursului: faza pe şcoală se stabileşte de către fiecare unitate şcolară la o dată anterioară fazei judeţene care va avea loc pe data de 04.04.2013

III. Responsabilităţi şi atribuţii

Art. 6. De organizarea şi desfăşurarea concursului răspundeunitatea şcolară organizatoare Şcoala cu clasele I-VIII „Ştefan Protopopescu”, iniţiatorul acestei competiţii. În organizarea şi desfăşurarea concursului, aceastavacolabora cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Olt în condiţiile prezentului regulament.

Art. 7. Pentru organizarea şi coordonarea concursului se constituie, la nivelul unităţii şcolare  Comisia de organizare, având următoarea componenţă:
    * preşedinte: directorul unităţii de învăţământ;
    * vicepreşedinţi: inspectorii şcolari de specialitate, limba română şi limbi moderne,inspectorul şcolar pentru educatie permanenta, învatamânt particular si alternative educationale;
    * secretar: prof. Mihaela Pirnă;
    * membri: profesorii coordonatori ;
    * Comisia de organizare şi coordonare a concursului  se aprobă de ISJ Olt.
Art. 8. Comisia de organizare şi coordonare stabileşte comisia de evaluare pentru fiecare disciplină;
Art. 9. Fiecare unitate şcolară participantă are obligaţia de a trimite cu 10 zile înainte lista participanţilor la unitatea organizatoare;
Art. 10. Comisia de organizare şi evaluare pentru etapa pe şcoală, numită prin decizia conducătorului unităţii, cuprinde 1-2 profesori pentru fiecare disciplină de învăţământ şi un secretar. Calitatea de preşedinte revine directorului unităţii de învăţământ.
IV. Atribuţiile membrilor din comisia de organizare şi coordonare

Art. 11. Comisia de organizare şi coordonare are urmărtoarele atribuţii:
    * răspund de corectitudinea desfăşurării concursului şi a evaluării probelor de concurs;
    * coordonează activitatea de evaluare a lucrărilor din subcomisiile de evaluare din care fac parte 2 profesori de limba română şi 2 profesori de limba franceză;
    * asigură cadrul organizatoric al desfăşurării fazei judeţene a concursului;
    * stabileşte graficul depunerii contestaţiilor.
    * stabileşte lista necesarului de materiale consumabile pentru probele scrise, evaluare şi evidenţa şi le gestionează pe toată durata concursului;
    * instruieşte profesorii asistenţi pe săli privitor la atribuţiile ce le revin în timpul desfăşurării probelor de concurs;
    * distribuie colile speciale, pe săli, pentru desfăşurarea concursului;
    * participă la distribuirea subiectelor, alături de preşedintele comisiei;
    * realizează listele cu participanţii pe săli, pentru susţinerea probelor scrise;
    * elaborează şi multiplică imprimatele- borderouri;
    * participă la deschiderea lucrărilor şi la ierarhizarea participanţilor;
    * participă la realizarea clasamentului final;
    * răspunde de completarea diplomelor pentru premii/menţiuni;
    * predă lucrările şi documentele aferente, spre păstrare, în arhiva şcolii, prin proces-verbal, unui reprezentant din conducerea şcolii în care se desfăşoară concursul;
    * asigură introducerea în calculator a rezultatelor concursului şcolar;
    * asigură afişarea rezultatelor concursului şcolar înainte şi după contestaţii;
    * înregistrează, pe suport magnetic, pentru inspectoratul şcolar, subiectele şi rezultatele concursului;
    * însoţeşte preşedintele comisiei în timpul verificării identităţii elevilor participanţi şi al semnării lucrărilor;
    * multiplică baremele aprobate de preşedintele comisiei şi le afişează înainte de epuizarea timpului destinat probei scrise;
    * primeşte şi înregistrează contestaţiile depuse de elevi în termenul stabilit de comisie.
* avizează listele cu premii şi menţiuni;
    * semnează diplomele de premiere precum şi documentele de analiză şi datele statistice;

V. Structura probelor de concurs
Art. 12. Probele de concurs sunt scrise. Structura probelor de concurs este următoarea : proba de concurs conţine 3 subiecte: subiectul I – interpretare text literar la prima vedere(limba română), subiectul II – redactarea în limba franceză a unei compuneri  pe una din temele descierea unui peisaj din natură, descrierea unui personaj, descrierea unei acţiuni/întâmplări.
; subiectul III – redactarea în limba engleză a unei compuneri  pe una din temele descierea unui peisaj din natură, descrierea unui personaj, descrierea unei acţiuni/întâmplări.
Art. 13. Timpul de lucru pentru probele de concurs este de 2.30 ore.
Art. 14. În alcătuirea tuturor probelor se vor avea în vedere cerinţe care să permită valorificarea creatoare a cunoştinţelor dobândite de elevi, precum şi a capacităţilor de analiză, de sinteză, de evaluare, de soluţionare şi de utilizare a cunoştiinţelor dobândite. De asemenea, se va pune în valoare spiritul de inovaţie şi de creaţie al participanţilor.
VI. Definitivarearezultatelor
Art. 15. Rezultateleprobelorsunt appreciate prinpuncte de la 100 la 0, dupăbaremelealcătuite de comisie.
Art. 16. Ierarhia, înainte de contestaţie, se stabileşteînordineadescrescătoare a punctelorobţinute.
Art. 17. Eleviiparticipanţi pot contestanumaipunctajuliniţial al proprieilucrăriscrise. Contestaţiilesuntdepuseîntermen de celmult 6 ore de la afişare, la secretariatulunităţiiorganizatoare, termenul de analizăşirăspunsfiind de celmult 24 ore de la depunereacontestaţiilor.
Art. 18. Pentrurezolvareacontestaţiilor, la toatefazele de concurs, preşedintelenumeşte o subcomisiepentrufiecaredisciplină/an de studiualcatuită din 2-4 cadre didactice, alteledecâtcele care au evaluatiniţial. Hotărârilesubcomisiilor de contestaţii, certificate de preşedintelecomisiei, sunt definitive.Dupărezolvareacontestaţiilor se stabileşteclasamentul final pentru premiere, care se afişează.

VII. Premierea

Art. 19. La etapa judeţeană ierarhia premiaţilor se stabileşte în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute. Pentru premiile I, II şi III se acordă 4 locuri  pe an de studiu în concurs, la care participă cel puţin 60 de elevi. În cazul în care sunt sub 60 de participanţi se acordă 2 locuri pentru premiile I, II şi III.De asemenea, numărul menţiunilor poate fi de până la 25% din totalul participanţilor la concurs. Se pot acorda şi premii speciale.

Art. 20. Premiile speciale se acordă pe baza unor criterii ce vor fi comunicate înainte de concurs. Câştigătorii acestor premii speciale se stabilesc de Comisia de organizare şi coordonare a concursului.
Art. 21. Premierea va avea loc în cadrul activităţii finale a proiectului organizate la sediul Bibliotecii judeţene „Ion Minulescu” Slatina.

VIII. Dispoziţii finale şi tranzitorii
Art. 22. Pentru înscrierea la concurs nu se percepe taxă.
Art. 23. Materialele consumabile, incluse în logistica concursului şcolar şi necesare pentru probele scrise, evaluare şi evidenţe se asigură de către echipa de proiect.
Art. 24. Prezentul regulament intră în vigoare de la data aprobării lui de către ISJ Olt..




Azi, 20 mai 2012 a avut loc prima ediţie a concursului judeţean de creaţie literară şi competenţe lingvistice "Ştefan PROTOPOPESCU"

REZULTATE


 Nr.
Crt.
Nume şi prenume
cls
punctaj
lb. romana
punctaj
lb. franceza
Punctaj
 total
1
ADAM MARIA MĂDĂLINA
V
64,00
20,00
84,00
2
ANTON ANDREI
V
50,00
17,00
67,00
3
BARBĂLATĂ MARIA
VII
69,00
25,00
94,00
4
BARBU DIANA
VII



5
BELGHIRU VALENTIN
V
56,00
23,00
79,00
6
BUBATU ADRIAN
VII
68,00
22,00
90,00
7
BURCIOIU RĂDUCU IONUŢ
VIII
64,00
14,50
78.50
8
CHIRIAC MARIA
VII
70,00
28,00
98,00
9
CIRNARU ALEXANDRA
VIII
70
13,50
83,50
10
CONSTANTIN ALEXANDRU
V
57,00
20,00
77,00
11
DANCIU VALENTIN
VII
60,00
24,00
84,00
12
DINU CĂTĂLIN
V
50,00
19,00
69,00
13
DINULESCU DAMIAN GABRIEL
V
50,00
18,00
68,00
14
DOBRESCU DIANA
VI
61,00
21,00
82,00
15
DORIŢĂ CRISTINA
V
50,00
16,00
66,00
16
DUMITRU LAVINIA
VI
53,00
22,00
75,00
17
DUŢU ANDREI
V
54,00
22,00
76,00
18
ELISEI RĂZVAN
VI
52,00
19,00
71,00
19
EREMENCU ELENA DIANA
V
55,00
19,00
74,00
20
GHEORGHE CRISTIAN
VIII
67,00
8,05
75.05
21
GURLUI ROBERTA
VI
63,00
19,00
82,00
22
IOJA ANDREEA IULIANA
VII
70,00
25,00
95,00
23
IONESCU CORNELIA
VI
66,00
23,00
89,00
24
LILEA MARIA
VI



25
MATEI ROXANA
VII
64,00
22,00
86,00
26
MOCANU ANDREEA
VII
65,00
18,50
83,50
27
NICA MĂDĂLINA
V
52,00
18,00
70,00
28
OPREA ANDREEA
VI
61,00
19,00
80,00
29
OPREA LEONTIN
V
57,00
24,00
81,00
30
PANĂ ADRIANA
VII
60,00
20,50
80,50
31
PIŢURLEA CORINA
V
55,00
20,00
75,00
32
PÎRVU ADRIANA
VII
60,00
18,50
78,50
33
PREADOANĂ DARIA
V
57,00
24,00
81,00
34
SAFTA ALINA
VII



35
SANDU MĂDĂLINA
VIII
67,00
16,50
83,50
36
SPÎNU ANCA
VII
60,00
14,00
74,00
37
STANCIU NARCISA
VII
60,00
23,50
83,50
38
STANCU ALEXANDRU
V
54,00
19,00
73,00
39
STOICA ANDREEA
VIII



40
SULGER ANDA
V
59,00
25,00
84,00
41
ŞTEFAN DANA
VI
64,00
21,00
85,00
42
TÂRŢOPAN COSMIN
V
51,00
19,00
70,00
43
TĂBÂRCĂ RALUCA
V
57,00
21,00
78,00
44
UNGUREANU ANDREEA
VII
69,00
21,00
90,00
45
UNGUREANU TEODORA
VIII
70,00
26,50
96.50
46
VELICU IOANA ANDREEA
V
66,00
19,00
85,00
47
VOICA MIHAI
VI
60,00
17,00
77,00
48
ZGREABĂN MĂDĂLINA
V
57,00
24,00
81,00


SUBIECTE



CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
COMPETENŢE LINGVISTICE ŞTEFAN PROTOPOPESCU
Clasa a V-a
20 mai 2012

I.                    Se dau versurile:

Dar lumea noastră din ce-i făcută?
Din întrebări, din vară şi din flori,
Din jucării şi din poveşti de seară
Din ochii mamei, blânzi şi iubitori.

 Mai e făcută lumea din cuvinte,
Mai e făcută lumea din culori,
E ca un dar împărătesc ce vine
Din ochii mamei, blânzi şi iubitori.

 E mai ales făcută lumea noastră
Dintr-o lumină dragă, de doi sori,
Cu ei începe totul şi-nfloreşte:
Din ochii mamei, blânzi şi iubitori.

            (Nicolae Dan Fruntelata, “Lume pentru ochii copiilor”)

Interpreteaza versurile de mai sus intr-o compunere de aproximativ o pagina.
Pentru a obtine punctajul maxim, respecta urmatoarele cerinte:
-          exprimarea ideii poetice a textului;
-          identificarea a doua figure de stil diferite si evidentierea semnificatiilor acestora;
-          identificarea elementelor de constructie a textului care-l incadreaza in randul operelor literare;
-          exprimarea unei opinii personale asupra viziunii artistice ineditete a poetului.

II. Pornind de la ideiile si sentimentele transmise de poezia citata, redacteaza o compunere cu titlul “Lumea copiilor”.
Vei avea in vedere:
-          imbinarea naratiunii cu descrierea si cu dialogul;
-          utilizarea a cel putin 5 structuri poetice din textul citat (le vei sublinia in compunerea ta).

III.  Rédiges  un texte  descriptif  de 8-10  lignes  en utilisant les forms demandées:

 -      Le pluriel des noms main et bras;
-       Le galicisme c`est;
-       Deux pronoms possessifs;
-       Une phrase negative;
-       deux comparaisons;
-       Deux adjectifs qualificatifs.

BAREM DE CORECTARE
 
SUBIECTL I – 40 puncte

-          exprimarea ideii poetice a textului – 10 puncte
-          identificarea a doua figuri de stil diferite si evidentierea semnificatiilor acestora – 10 puncte
-          identificarea elementelor de constructie a textului care-l incadreaza in randul operelor literare- 10 puncte
-          exprimarea unei opinii personale asupra viziunii artistice inedite a poetului- 10 puncte

SUBIECTUL II – 20 PUNCTE

-          imbinarea naratiunii cu descrierea si cu dialogul – 10 puncte
-          utilizarea a cel putin 5 structuri poetice din textul citat (le vei sublinia in compunerea ta) -  10 puncte
-          pentru redactarea compunerilor  se acordă 10 puncte

SUBIECTUL III- 30 puncte

-        Le pluriel des noms main et bras – 4 puncte
-       Le galicisme c`est – 2 puncte
-       Deux pronoms possessifs – 4 puncte
-       Une phrase negative – 2 puncte
-       deux comparaisons – 4 puncte
-       Deux adjectifs qualificatifs – 4 puncte
-       Utilizarea corectă a lexicului şi a structurilor gramaticale – 5 puncte
-       Originalitatea compunerii – 5 puncte





CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
COMPETENŢE LINGVISTICE ŞTEFAN PROTOPOPESCU
Clasa a VI-a - 20 mai 2012

I.      Interpretează următorul text literar:


Văzduhu-i plin de ciripiri;
De sus, o ploaie de lumină
Îneacă-n raze, în grădină,
Însângerații trandafiri.
 
Și prin miros pătrunzător
Și-amețitor de iasomie,
Un vânt de vară-ncet adie,
D-alintă florile ușor.
 
Am rupt o galbenă lalea,
Pierdută-n valuri de sulfină,
Și-am ridicat-o la lumină...
Frumos trec razele prin ea!
 
Și-un fluture din zbor l-am prins,
Ce rătăcise prin grădină,
Pierdut în marea de lumină
Și alb de parcă era nins...

Strângându-mi florile la piept,
Pe toate, toate din grădină...
Mă-mbăt de flori și de lumină
Și-aș vrea să nu mă mai deștept...


Alice Călugăru – În grădină

            Pentru a obţine punctajul maxim, în compunerea ta vei respecta următoarele cerinţe:
·         Vei exprima idea poetică a textului;
·         Vei identifica patru figure de stil;
·         Vei identifica şi vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează în textele literare;
·         Vei exprima opinia personală asupra viziunii artistice inedited a poetului.

II. Scrie o compunere cu titlul La braţ cu primăvara în care să-ţi exprimi bucuria armoniei cu natura.
      În redactarea compunerii, vei îmbrăca cele trei moduri de expunere şi vei utiliza figurile de stil studiate.

III.  Rédiges  un texte  descriptif  de 8-10  lignes  en utilisant les forms demandées:

 -      Le pluriel des noms oiseau et feuille;
-       Le galicisme c`est;
-       Deux pronoms possessifs;
-       Une phrase negative;
-       Un sinonyme pour l`expression il y a;
-       Deux adjectifs de couleurs.

 
BAREM DE CORECTARE


SUBIECTUI I – 40 puncte

·         exprimarea ideii poetice a textului – 10 puncte
·         identificarea celor patru figuri de stil – 10 puncte
·         identificarea  şi  numirea  elementelor de construcţie a textului care-l încadrează în textele literare – 10 puncte
·         exprimarea opiniei personale asupra viziunii artistice inedite – 10 puncte

SUBIECTUL II – 20 PUNCTE

-          utilizarea celor trei moduri de expunere – 10 puncte
-          întrebuinţarea figurilor de stil studiate -  10 puncte
-          pentru redactarea compunerilor  se acordă 10 puncte

SUBIECTUL III- 30 puncte

-       Le pluriel des noms oiseau et feuille – 4 puncte
-       Le galicisme c`est – 2 puncte
-       Deux pronoms possessifs – 4 puncte
-       Une phrase negative – 2 puncte
-       Un sinonyme pour l`expression il y a – 2 puncte
-       Deux adjectifs de couleurs – 4 puncte
-       Utilizarea corectă a lexicului şi a structurilor gramaticale – 5 puncte
-       Originalitatea compunerii – 5 puncte





CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
COMPETENŢE LINGVISTICE ŞTEFAN PROTOPOPESCU
Clasa a VII-a
20 mai 2012
Varianta a I-a

  • Toate subiectele sunt obligatorii
  • Timpul efectiv de lucru este de 2 ore şi 30 de minute

I.      Interpretează următorul text literar:

Primăvara m-aş culca pe pământ,
când bate austrul, întâiul vânt
deschizător de muguri şi sfânt.

Soarele mi-ar veni drept în faţă,
ca un râs larg, ca un strigăt de viaţă
străbătător prin amintiri şi ceaţa.

Aproape tare de urechea mea,
flori mici în formă de inel şi stea,
s-ar îmbulzi, iar ploaia de-ar cădea,

eu m-aş lăsa de ierburi biruită,
de blândele branduşi acoperită -
ca o colină-abia din mări ivită.

Da. Somnul meu ar fi adânc şi bun,
visul mai verde, geana-n funigei,
si n-aş dori nicicând, copiii mei,
în raiul trist, cu sfinţii să m-adun.

Magda Isanos – Raiul

            Pentru a obţine punctajul maxim, în compunerea ta vei respecta următoarele cerinţe:
·         Vei exprima ideea poetică a textului;
·         Vei identifica patru figure de stil;
·         Vei identifica şi vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează în textele literare;
·         Vei exprima opinia personală asupra viziunii artistice inedite a poetului.

II. Pornind de la ideile exprimate în textul citat, scrie o compunere descriptivă de 20 de rânduri cu titlul Pământul se priveşte mereu în oglinda Cerului.
     În redactarea compunerii, vei avea în vedere:
  • Viziunea personală asupra elementelor cadrului natural pentru care ai optat
  • Folosirea a cel puţin patru dintre figurile de stil studiate;
  • Utilizarea diferitelor tipuri de imagini artistice.
III.  Rédiges  un texte  descriptif  de 10-15  lignes  en utilisant les forms demandées:

-          Trois adjectifs qualificatifs au singulier;
-          les verbes etre et grandir au passé composé
-          Une phrase exclamative;
-          Un adjectif possessif;
-          Deux  epithetes;
-          Un sinonyme pour le mot penser;
-          Un verbe qui exprime l`emotion(ex: rire, pleurer,aimer, s`attriser, se rejouir) .
-          Deux comparaisons;
 

BAREM DE CORECTARE

 
SUBIECTUI I – 40 puncte

·         exprimarea  ideii  poetice a textului – 10 puncte
·         identificarea celor patru figuri de stil – 10 puncte
·         identificarea şi numirea elementelor de construcţie a textului care-l încadrează în textele literare – 10 puncte
·         exprimarea  opiniei  personale  asupra viziunii artistice inedite a poetului – 10 puncte

SUBIECTUL II – 20 PUNCTE

-          utilizarea descrierii ca mod  de expunere  preponderent – 10 puncte
-          originalitatea şi expresivitatea limbajului utilizat -  10 puncte
-          pentru redactarea compunerilor  se acordă 10 puncte


SUBIECTUL III- 30 puncte



-          Trois adjectifs qualificatifs au singulier – 3 puncte
-          les verbes etre et grandir au passé compose – 3 puncte
-          Une phrase exclamative – 2 puncte
-          Un adjectif possessif - 1 punct
-          Deux  epithets – 4 puncte
-          Un sinonyme pour le mot penser – 1 punct 
-          Un verbe qui exprime l`emotion(ex: rire, pleurer,aimer, s`attriser, se rejouir)  - 2 puncte
-          Deux comparaisons – 4 puncte
-       Utilizarea corectă a lexicului şi a structurilor gramaticale – 5 puncte
-       Originalitatea compunerii – 5 puncte



CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
COMPETENŢE LINGVISTICE „ŞTEFAN PROTOPOPESCU„
Clasa a VIII-a
20 mai 2012
Varianta a II-a

  • Toate subiectele sunt obligatorii
  • Timpul efectiv de lucru este de 2 ore şi 30 de minute

I.       Se dă textul:
                              ”Singurătatea e un oraș
În care ceilalți au murit.
Străzile sunt curate,
Piețele goale,
Totul se vede deodată
Mai adevărat în pustiul
Atât de limpede sortit.
Singurătatea e un oraș
În care ninge enorm
Și niciun pas
Nu profanează lumina
Depusă în straturi
Și numai tu, ochiul treaz
Deschis pentru cei care dorm,
Privești, și-nțelegi, și nu te mai saturi
De-atâta tăcere și neprihană
În care nimeni nu luptă și nu e mințit,
Unde-i prea clară
Ca să mai doară
Până și lacrima de animal parasit.
Pe   granita
Dintre suferință și moarte,
Singurătatea e un oraș fericit.

Ana Blandiana– Singurătate

            Pentru a obţine punctajul maxim, în compunerea ta vei respecta următoarele cerinţe:
·                    Vei exprima idea poetică a textului;
·                    Vei identifica cel  puțin două figuri de stil diferite;
·                    Vei identifica şi vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează în textile literare;
·                    Vei explica semnificația titlului;
·                    Vei exprima opinia personal asupra viziunii artistice inedite a poetului.





II. Imaginează-ţi că faci o călătorie în timp și spațiu și  te-ntâlnești întrun oraș pustiu cu ultimul supraviețuitor al unei civilizații disparute. Redactează o compunere narativă în care să povestești aventura ta.


III. Rédiges  un texte descriptif de moins 10 lignes en utilisant les forms demandées:

-      Les verbes partir et venir au passé compose;
-          Le pluriel des noms oiseau et feuille;
-          Deux adverbs de lieu;
-          Un mot de la famille de mot triste;
-          Le galicismec`est;
-          Deux pronoms possessifs;
-          Une phrase negative;
-          Un sinonyme pour l`expression il y a
-          Deux comparaisons;

 
BAREM DE CORECTARE


SUBIECTUI I – 40 puncte

·          exprimarea ideii poetice  a textului – 10 puncte
·         Identificarea a  cel  puțin două figuri de stil diferite – 10 puncte
·         identificarea şi numirea elementelor de construcţie a textului care-l încadrează în textile literare şi  explicarea semnificației  titlului – 10 puncte
·         exprimarea opiniei  personale asupra viziunii artistice inedite a poetului – 10 puncte


SUBIECTUL II – 20 PUNCTE

-          utilizarea naraţiunii ca mod  de expunere  preponderent 10 puncte
-          originalitatea şi expresivitatea limbajului utilizat -  10 puncte
-          pentru redactarea compunerilor  se acordă 10 puncte


SUBIECTUL III- 30 puncte

-          Les verbes partir et venir au passé compose – 2 puncte
-          Le pluriel des noms oiseau et feuille – 2 puncte
-          Deux adverbs de lieu – 4 puncte
-          Un mot de la famille de mot triste – 1 punct
-          Le galicisme c`est – 1 punct
-          Deux pronoms possessifs – 4 puncte
-          Une phrase negative – 1 punct
-          Un sinonyme pour l`expression il y a – 1 punct
-          Deux comparaisons – 4 puncte
-       Utilizarea corectă a lexicului şi a structurilor gramaticale – 5 puncte
-       Originalitatea compunerii – 5 puncte
 Înscris în calendarul ISJ Olt
Nr. 8865/31.10.2011



REGULAMENT
Concurs judeţean interdisciplinar „Ştefan Protopopescu”
desfăşurat în cadrul proiectului educativ „Promovăm competiţia”


I. Cadrul general

Art. 1. Concursul are ca obiectiv general promovarea ideilor de competiţie şi performanţă a studiului la disciplinele limba română şi limba franceză şi se adresează elevilor cu aptitudini, înclinaţii şi interese deosebite pentru literatură şi limba franceză;
Art. 2. Concursul „Ştefan Protopopescu” promovează valori culturale şi etice fundamentale, precum şi fair-playul competiţional. În vederea aprofundării şi extinderii curriculare vor fi elaborate  teme de concurs, modele de subiecte ce vor fi postate pe site-ul concursului concursluminalecturii.blogspot.com ;

II. Etapele concursurilor

Art. 3. Concursul  se desfăşoară la nivelul următoarelor etape: pe şcoală şi pe judeţ;
Art. 4. Selecţia participanţilor la concurs se face pe baza rezultatelor obţinute la faza pe şcoală, la care participarea se realizează pe baza opţiunii elevului sau/şi la recomandarea profesorului.
Art. 5. Graficul de desfăşurare a fazelor concursului: faza pe şcoală se stabileşte de către fiecare unitate şcolară la o dată anterioară fazei judeţene care va avea loc pe data de 19.05.2012

III. Responsabilităţi şi atribuţii

Art. 6.  De organizarea şi desfăşurarea concursului răspunde unitatea şcolară organizatoare Şcoala cu clasele I-VIII „Ştefan Protopopescu”, iniţiatorul acestei competiţii. În organizarea şi desfăşurarea concursului, aceasta va colabora cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Olt şi Biblioteca Judeţeană „Ion Minulescu” Slatina în condiţiile prezentului regulament.

Art. 7. Pentru organizarea şi coordonarea concursului se constituie, la nivelul unităţii şcolare  Comisia de organizare, având următoarea componenţă:
    * preşedinte: directorul unităţii de învăţământ;
    * vicepreşedinţi: inspectorii şcolari de specialitate, limba română şi limba franceză, inspectorul şcolar pentru educatie permanenta, învatamânt particular si alternative educationale;
    * secretar: prof. Mihaela Pirnă;
    * membri: profesorii coordonatori ;
    * Comisia de organizare şi coordonare a concursului  se aprobă de ISJ Olt.
Art. 8. Comisia de organizare şi coordonare stabileşte comisia de evaluare pentru fiecare disciplină;
Art. 9. Fiecare unitate şcolară participantă are obligaţia de a trimite cu 10 zile înainte lista participanţilor la unitatea organizatoare;
Art. 10. Comisia de organizare şi evaluare pentru etapa pe şcoală, numită prin decizia conducătorului unităţii, cuprinde 1-2 profesori pentru fiecare disciplină de învăţământ şi un secretar. Calitatea de preşedinte revine directorului unităţii de învăţământ.

IV. Atribuţiile membrilor din comisia de organizare şi coordonare

Art. 11. Comisia de organizare şi coordonare are urmărtoarele atribuţii:
    * răspund de corectitudinea desfăşurării concursului şi a evaluării probelor de concurs;
    * coordonează activitatea de evaluare a lucrărilor din subcomisiile de evaluare din care fac parte 2 profesori de limba română şi 2 profesori de limba franceză;
    * asigură cadrul organizatoric al desfăşurării fazei judeţene a concursului;
    * stabileşte graficul depunerii contestaţiilor.
    * stabileşte lista necesarului de materiale consumabile pentru probele scrise, evaluare şi evidenţa şi le gestionează pe toată durata concursului;
    * instruieşte profesorii asistenţi pe săli privitor la atribuţiile ce le revin în timpul desfăşurării probelor de concurs;
    * distribuie colile speciale, pe săli, pentru desfăşurarea concursului;
    * participă la distribuirea subiectelor, alături de preşedintele comisiei;
    * realizează listele cu participanţii pe săli, pentru susţinerea probelor scrise;
    * elaborează şi multiplică imprimatele- borderouri;
    * participă la deschiderea lucrărilor şi la ierarhizarea participanţilor;
    * participă la realizarea clasamentului final;
    * răspunde de completarea diplomelor pentru premii/menţiuni;
    * predă lucrările şi documentele aferente, spre păstrare, în arhiva şcolii, prin proces-verbal, unui reprezentant din conducerea şcolii în care se desfăşoară concursul;
    * asigură introducerea în calculator a rezultatelor concursului şcolar;
    * asigură afişarea rezultatelor concursului şcolar înainte şi după contestaţii;
    * înregistrează, pe suport magnetic, pentru inspectoratul şcolar, subiectele şi rezultatele concursului;
    * însoţeşte preşedintele comisiei în timpul verificării identităţii elevilor participanţi şi al semnării lucrărilor;
    * multiplică baremele aprobate de preşedintele comisiei şi le afişează înainte de epuizarea timpului destinat probei scrise;
    * primeşte şi înregistrează contestaţiile depuse de elevi în termenul stabilit de comisie.
* avizează listele cu premii şi menţiuni;
    * semnează diplomele de premiere precum şi documentele de analiză şi datele statistice;

V. Structura probelor de concurs

Art. 12. Probele de concurs sunt scrise. Structura probelor de concurs este următoarea : proba de concurs conţine 3 subiecte: subiectul I – interpretare text literar la prima vedere(limba română), subiectul II – creaţie literară(compunere descriptivă pe una din temele : natura, iubirea, trecerea timpului, caracterizarea unui personaj); subiectul III – redactarea în limba franceză a unei compuneri  pe una din temele descierea unui peisaj din natură, descrierea unui personaj, descrierea unei acţiuni/întâmplări.
Art. 13. Timpul de lucru pentru probele de concurs este de 2 ore.
Art. 14. În alcătuirea tuturor probelor se vor avea în vedere cerinţe care să permită valorificarea creatoare a cunoştinţelor dobândite de elevi, precum şi a capacităţilor de analiză, de sinteză, de evaluare, de soluţionare şi de utilizare a cunoştiinţelor dobândite. De asemenea, se va pune în valoare spiritul de inovaţie şi de creaţie al participanţilor.

VI. Definitivarea rezultatelor
Art. 15. Rezultatele probelor sunt appreciate prin puncte de la 100 la 0, după baremele alcătuite de comisie.
Art. 16. Ierarhia, înainte de contestaţie, se stabileşte în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute.
Art. 17. Elevii participanţi pot contesta numai punctajul iniţial al propriei lucrări scrise. Contestaţiile sunt depuse în termen de cel mult 6 ore de la afişare, la secretariatul unităţii organizatoare, termenul de analiză şi răspuns fiind de cel mult 24 ore de la depunerea contestaţiilor.
Art. 18. Pentru rezolvarea contestaţiilor, la toate fazele de concurs, preşedintele numeşte o subcomisie pentru fiecare disciplină/an de studiu alcatuită din 2-4 cadre didactice, altele decât cele care au evaluat iniţial. Hotărârile subcomisiilor de contestaţii, certificate de preşedintele comisiei, sunt definitive. După rezolvarea contestaţiilor se stabileşte clasamentul final pentru premiere, care se afişează.

VII. Premierea

Art. 19. La etapa judeţeană ierarhia premiaţilor se stabileşte în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute. Pentru premiile I, II şi III se acordă 4 locuri  pe an de studiu în concurs, la care participă cel puţin 60 de elevi. În cazul în care sunt sub 60 de participanţi se acordă 2 locuri pentru premiile I, II şi III. De asemenea, numărul menţiunilor poate fi de până la 25% din totalul participanţilor la concurs. Se pot acorda şi premii speciale.
 Art. 20. Premiile speciale se acordă pe baza unor criterii ce vor fi comunicate înainte de concurs. Câştigătorii acestor premii speciale se stabilesc de Comisia de organizare şi coordonare a concursului.
Art. 21. Premierea va avea loc în cadrul activităţii finale a proiectului organizate la sediul Bibliotecii judeţene „Ion Minulescu” Slatina.

VIII. Dispoziţii finale şi tranzitorii

Art. 22. Pentru înscrierea la concurs nu se percepe taxă.
Art. 23. Materialele consumabile, incluse în logistica concursului şcolar şi necesare pentru probele scrise, evaluare şi evidenţe se asigură de către echipa de proiect.
Art. 24. Prezentul regulament intră în vigoare de la data aprobării lui de către ISJ Olt..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu