Subiectele extrase anul acesta.
CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
Clasa a V-a, 24 MAI 2014
Subiectul
I(30 puncte)
Se dă textul:
Cine poate şti
De unde vine vara
Şi încotro se duce
Cântînd
Caravana ei verde şi aurie?
Unii zic c-ar veni
Din pământ,
Că-şi trage povara,
Fierbinte şi dulce,
Din bostănărie,
Că se naşte în pepenii verzi,
În miezul lor
Strălucitor
Ca un palat
Luminat
De rubine,
Cu pereţi
De porfir şi nestemate
Şi cu pardoseala purpurie.
Tot ce se poate,
Dar mie
Mi-a spus o fetiţă cuminte
Că-şi aduce aminte
Cum vara vine din copilărie,
Şi cum,
În miros de lapte, de fân şi de fum,
Alunecă de-aici,
Trasă de fluturi, de buburuze şi de furnici,
Înspre bunici.
De unde vine vara
Şi încotro se duce
Cântînd
Caravana ei verde şi aurie?
Unii zic c-ar veni
Din pământ,
Că-şi trage povara,
Fierbinte şi dulce,
Din bostănărie,
Că se naşte în pepenii verzi,
În miezul lor
Strălucitor
Ca un palat
Luminat
De rubine,
Cu pereţi
De porfir şi nestemate
Şi cu pardoseala purpurie.
Tot ce se poate,
Dar mie
Mi-a spus o fetiţă cuminte
Că-şi aduce aminte
Cum vara vine din copilărie,
Şi cum,
În miros de lapte, de fân şi de fum,
Alunecă de-aici,
Trasă de fluturi, de buburuze şi de furnici,
Înspre bunici.
Cine
poate şti de Ana BLANDIANA
Interpretează
versurile de mai sus. Pentru a obţine punctajul maxim, în compunerea ta vei respecta
următoarele cerinţe:
·
Vei
exprima ideea poetică a textului;
·
Vei
identifica şi vei interpreta cel putin doua figuri de stil diferite;
·
Vei
identifica şi vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează
în textele literare;
·
Vei
exprima opinia personală asupra viziunii artistice inedite a poetului.
Subiectul II(30
puncte)
Rédige un
texte∕ une lettre∕ un email (40 -60 mots) ou une conversation téléphonique
∕dialogue (8-10 répliques) en utilisant les structures suivantes :
Ø
Trois mots désignant des vêtements ;
Ø Deux adjectifs de
couleurs ;
Ø L’expression il y a à la forme négative ;
Ø Une phrases
négative ;
Ø Deux verbes du IIème
groupe au présent de l’indicatif (exemples : finir, choisir,
reussir, remplir, etc)
Subiectul III(30
puncte)
Write
an article for your school
magazine with the title “Summer is
great!” (50-70 words)
Paragraph 1: Favourite
season: beautiful, fantastic, etc
Paragraph 2: Weather and nature: hot, sun
shines, sunny, birds, sing, green grass.
Paragraph 3: Activities: go on holiday, swim,
make sand castles, go on picnics, ride my bicycle, etc
Paragraph 4: Feelings: feel happy, lively,
relaxed.
CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
COMPETENŢE LINGVISTICE „ŞTEFAN PROTOPOPESCU„
EDIȚIA a III a
Clasa
a VI-a, 24 MAI 2014
Subiectul
I(30 puncte)
Se
dă textul:
Clara undă
argintoasă reflectează alba lună.
Lacul limpede se mișcă, nalta trestie rasună; Abia vântul șerpuiește printre crengi de sălcii verzi, Răsfoirea lor e tristă și în șoapta lor te pierzi Adâncit în visul dulce al reflexelor de lună. Noaptea clară într-un basmu de magie schimbă balta. Oh, ce aur curge-n trestii ce cad una peste alta; Peste tot plăceri nespuse bat din aripile lor, Tainic cânta-n ulmul falnic singuraticul cinflor; El doinește, și in ochii-mi se răsfringe, clară, balta.
Clara noapte de Tudor Arghezi
*cinflor = grangur
Interpretează versurile de mai sus. Pentru a obţine punctajul
maxim, în compunerea ta vei respecta următoarele cerinţe:
·
Vei
exprima ideea poetică a textului;
·
Vei
identifica şi vei interpreta patru figuri de stil;
·
Vei
identifica şi vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează
în textele literare;
·
Vei
exprima opinia personală asupra viziunii artistice inedite a poetului.
SUBIECTUL II(30 puncte)
Rédige un texte∕ une lettre∕ un email (60 -80 mots) ou
une conversation téléphonique ∕dialogue (10-12 répliques) en utilisant les
structures suivantes :
Ø Trois mots du champ lexical de la maison ;
Ø Une phrase exclamative ;
Ø Trois adjectifs qualificatifs ;
Ø Deux mots pour localiser des objets (exemples :
sur, sous, dans, devant, à coté, près de, etc) ;
Ø Deux verbes au passé composé.
SUBIECTUL III (30 puncte)
You are going to throw a
birthday party for a group of friends. Write an invitation in which
you will:
·
mention the occasion
·
give the date and time of the
party
·
tell your friends that they can
bring one person with them
·
explain how to get to the party (60 – 80 words)
CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
COMPETENŢE
LINGVISTICE „ŞTEFAN PROTOPOPESCU„ EDIȚIA
a III a
Clasa a VII-a, 24 MAI 2014
Subiectul I(30
puncte)
Se dă textul:
Spânzurat
de aer printre ramuri
se framântă în mătasa-i un paianjen. Raza lunii l-a trezit din somn. Ce se zbate ? A visat că raza lunii-i fir de-al lui şi cearc-acuma să se urce până-n ceruri, sus, pe-o rază. Se tot zbate îndrăzneţul şi s-azvârle. Şi mi-e teamă c-o să cadă - visătorul.
Visătorul
de Lucian Blaga
Interpretează versurile
de mai sus. Pentru a obţine punctajul maxim, în
compunerea ta vei respecta următoarele cerinţe:
· Vei exprima ideea
poetică a textului;
· Vei identifica şi vei interpreta patru figuri de stil;
· Vei identifica şi
vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează în textele
literare;
· Vei exprima opinia
personală asupra viziunii artistice inedite a poetului.
Subiectul II(30 puncte)
Rédige un texte∕ une lettre∕ un email (80 -100 mots) ou
une conversation téléphonique ∕dialogue (12-15 répliques) en utilisant les
structures suivantes :
Ø Trois mots du champ lexical
de voyager ;
Ø Deux syntagmes pour
situer dans le temps( ex. une fois, aujourd’hui, etc) ;
Ø Une phrase
exclamative ;
Ø Deux formes de l’article
partitif ;
Ø La forme négative de
l’expression il y a ;
Ø Deux verbes à
l’imparfait.
Subiectul
III(30 puncte)
Read the following email:
Dear Kate,
Hope you`re OK. Just wanted to share
my good news with you. We are going to New York on holiday in September.
We`re flying from London on
Saturday, 18th September and we`re staying there for ten days. I`m
so excited!
We
want to plan our visit so that we don`t waste time and I hope you can
help. I know you went there last year, so it would be great if you could give
us some useful information about places
to go and places to avoid, where to eat and any other useful tips. Hope to hear
from you soon.
Bye for now!
Love,
Pat
Write an
informal email in reply to Pat`s email with some of the information
from the “ Check list for New York “ ( 100 -120 words)
Check
list for New York
·
Do visit the
Empire State Building;
·
Do visit the
Statue of Liberty;
·
Do walk in
Central Park early in the morning;
·
Don`t eat
hot dogs from a stand, etc;
CONCURSUL JUDEŢEAN DE CREAŢIE LITERARĂ ŞI
Clasa a VIII-a, 24 MAI 2014
Subiectul I
(30 puncte)
Se dă textul:
Lumina ce-o simt
năvălindu-mi în piept când te vad, oare nu e un strop din lumina creată în ziua dintâi, din lumina aceea-nsetată adânc de viaţă? Nimicul zăcea-n agonie când singur plutea-ntuneric şi dat-a un semn Nepătrunsul: "Să fie lumină!" O mare şi-un vifor nebun de lumină facutu-s-a-n clipa: o sete era de pacate, de-aventuri, de doruri, de patimi, o sete de lume şi soare. Dar unde-a pierit orbitoarea lumină de-atunci - cine ştie? Lumina ce-o simt năvălindu-mi în piept când te vad - minunato, e poate ca ultimul strop din lumina creată în ziua dintâi.
Lumina de Lucian Blaga
Interpretează versurile
de mai sus. Pentru a obţine punctajul maxim, în
compunerea ta vei respecta următoarele cerinţe:
·
Vei
exprima ideea poetică a
textului;
·
Vei
identifica şi vei interpreta patru figuri de stil ;
·
Vei
identifica şi vei numi elementele de construcţie a textului care-l încadrează
în textele literare;
·
Vei
exprima opinia personală asupra viziunii artistice inedite a poetului.
Subiectul
II(30
puncte)
Rédige un
texte∕ une lettre∕ un email (100 -120 mots) ou une
conversation téléphonique ∕dialogue (12-15 répliques) en utilisant les
structures suivantes :
Ø Trois mots du champ lexical des vacances ;
Ø Deux formes du pronom relatif simple;
Ø Une phrase interrogative ;
Ø Deux syntagmes pour exprimer les goûts et les préférences ;
Ø Deux verbes au passé composé ;
Ø Deux adjectifs ou pronoms indéfinis (tout ;
rien ; quelqu’un ; personne ; etc)
Subiectul
III(30
puncte)
You have seen the following advertisement in your
local newspaper:
Write your article describing his/her appearance, personal
qualities and/or mannerisms and hobbies/interests. ”(120 – 180 words).
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu