Etapa a IV a (nouveau)
- Clasa a V a şi a VI a
Rédigez une courte composition de 8-10 lignes avec le titre Ma maison un coin de reve en utilisant les forms demandées:
- - Le pluriel des noms fenetre et meuble;- La forme negative du galicisme c`est/ce n`est pas;- Une comparaison;- Une phrase exclamative;- L`antonyme du mot obscure;- Deux adjectifs qualificatifs.
- Va rog subliniati in compunere formele cerute pe masura ce le utilizati
Clasa a VII a şi a VIII a
Rédigez une composition sur le theme de l`amitie de 10-15 lignes en utilisant les forms demandées:
- Trois adjectifs qualificatifs au singulier;- les verbes etre et grandir au passé composé- Un antonyme du mot rarement;- Une phrase exclamative;- Un adjectif possessif;- Deux epithetes;- Un sinonyme pour le mot penser;- Un verbe qui exprime l`emotion(ex: rire, pleurer,aimer, s`attriser, se rejouir) .- Deux comparaisons;
Va rog subliniati in compunere formele cerute pe masura ce le utilizati!
Bonne chanse!
-
Subiecte limba franceza Limba franceza
Clasa a V a şi a VI a
Partea I
Traduisez en roumain la poésie suivante. Vous pouvez changez les vers en gardant l`idée et le sens du texte.
Chanson d'automne
Les sanglots longs
Des violons
De l'automne
Blessent mon coeur
D'une langueur
Monotone.
Tout suffocant
Et blême, quand
Sonne l'heure
Je me souviens
Des jours anciens
Et je pleure.
Et je m'en vais
Au vent mauvais
Qui m'emporte
Deçà, delà,
Pareil à la
Feuille morte.
Partea II
Rédigez un texte descriprif sur un paysage d`automne de 8-10 lignes en utilisant les forms demandées:
- - Le pluriel des noms oiseau et feuille;- Le galicisme c`est;- Deux pronoms possessifs;- Une phrase negative;- Un sinonyme pour l`expression il y a;- deux adjectifs de couleurs.
Clasa a VII a şi a VIII a
Partea I
Traduisez en roumain la poésie suivante. Vous pouvez changez les vers en gardant l`idée et le sens du texte.
Paysage d’octobre
Maurice ROLLINAT (1846-1903)
Les nuages sont revenus,
Et la treille qu’on a saignée
Tord ses longs bras maigres et nus
Sur la muraille renfrognée.
La brume a terni les blancheurs
Et cassé les fils de la vierge ;
Et le vol des martins-pêcheurs
Ne frissonne plus sur la berge.
Les arbres se sont rabougris,
La chaumière ferme sa porte,
Et le joli papillon gris
A fait place à la feuille morte.
Plus de nénuphars sur l’étang ;
L’herbe languit, l’insecte râle,
Et l’hirondelle, en sanglotant,
Disparaît à l’horizon pâle.
Partea II
Rédigez un texte descriprif sur un paysage d`automne de 10-15 lignes en utilisant les forms demandées:
- Les verbes partir et venir au passé compose;
- Le pluriel des noms oiseau et feuille;
- Deux adverbs de lieu;
- Un mot de la famille de mot trist;
- Le galicisme c`est;
- Deux pronoms possessifs;
- Une phrase negative;
- Un sinonyme pour l`expression il y a
- Un verbe qui exprime le movement autre que partir et venir.
- Deux comparaisons;
Bonne chanse!
Subiecte Limba Romana
Subiecte Etapa a V-a
Clasele a V-a si a VI-a
Citeste cu atentie textul dat .
In coltul ei , stapana
Pe-un vraf de jucarii stricate ,
Din carti de joc , din hartioare ,
Ea-si face parcuri si palate:
Vorbeste , rade cu papusa ...
Ce fericite-s amandoua
Ca s-a putut , din vechi nimicuri ,
Zidi o-mparatie noua !
Papusa n-are nas , e cheala !
S-un brat din umar ii lipseste ,
S-un brat din umar ii lipseste ,
Dar Mimi-o vede tot frumoasa:
Caci ea e mama , s-o iubeste .
Al . Vlahuta- Prima Lectie
Alcatuieste o compunere in care sa comentezi versurile date .
Clasele a VII-a si a VIII-a
Citeste cu atenctie textul dat .
E-atat de frumos sa ratacesti o noapte ,
cu luna , ca o amfora , pe umar ,
sa simti , asemenea fructelor prea coapte ,
cum cad in tine ganduri fara numar .
Se-ntinde caldaramul ca o apa ,
ademenind molateca piciorul ,
si casele-si rasfata larg pridvorul ,
in care luna n-a putut sa-ncapa .
Si-a curs argint si miere-prin gradina ...
Splendoarea ei poate-a facut sa cada
-pierdute-ntr-o betie de lumina-
atatea flori de-acatia pe strada ...
Asemenea unui brat de fata moarta
e luna ce te duce-asa , de umar-
stafie , tu si ea , din poata-n poate ,
sa murmuri gandurile fara numar .
Magda Isanos - Ratacind cu luna
Alcatuieste o compunere in care sa comentezi versurile date .
Subiecte Etapa a IV-a
Citeste cu atentie textul dat :
"Se scutura din salcami o ploaie de miresme . Bunicul sta pe prispa . [...] Pletele lui albe si crete parca sunt niste ciorchini de flori albe ; sprancenele , muistatile , barba ... Peste toate au nins ani multi si grei . Numai ochii bunicului au ramas ca odinioara : blanzi si mangaietori ."
"Se scutura din salcami o ploaie de miresme . Bunicul sta pe prispa . [...] Pletele lui albe si crete parca sunt niste ciorchini de flori albe ; sprancenele , muistatile , barba ... Peste toate au nins ani multi si grei . Numai ochii bunicului au ramas ca odinioara : blanzi si mangaietori ."
( Barbu Stefanescu Delavrancea - Bunicul )
I. Peste ani , ca o lumina cereasca , icoana bunicului a luminat amintirile scriitorului Barbu Stefanescu Delavrancea . Fragmentul selectat din opera acestuia , il prezinta pe bunic , impodobit de ani si de bunatate .
Sarcina ta de lucru este sa elaborezi o compunere libera de 1-2 pagini , al carei inceput sa fie chiar fragmentul din opera lui Barbu Stefanescu Delavrancea , in care , pornind de la amintirile personale , sa construiesti imaginea bunicului devenit astfel , personaj literar .
Pentru a convinge in privinta temeiniciei cunostintelor tale de limba si literatura romana si a deosebitei sensibilitati care te caracterizeaza , va trebui sa imbini cele trei moduri de expunere : descrierea , naratiunea si dialogul si sa folosesti mijloacele artistice pe care le-ai invatat , pentru a crea un personaj literar .
II . In elaborarea compunerii tale de la subiectul I , a trebuit sa intri in pielea unui adevarat scriitor . Astfel , ai folosit tot ce ai invatat la orele de limba si literatura romana , pentru a crea un text valoros . De aceasta data insa , sarcina ta de lucru este sa aplici cunostintele pe care le-ai acumulat la disciplina limba si literatura romana si , dupa ce vei reciti cu multa atentie fragmentul din opera lui Barbu Stefanescu Delavrancea , sa realizezi o cumpunere de cel mult o pagina , in care sa realizezi caracterizarea personajului Bunicul , asa cum apare acesta in fragmentul de la punctul I . In compunerea ta , vei avea in vedere :
- conturarea portretului fizic al personajului
- sugerarea portretului moral al personajului
- selectarea expresiilor din text , pentru argumentarea ideilor afirmate
- interpretarea valorii expresive a figurilor de stil invatate in construirea personajului .
Etapa a IV-a se sfarseste pe data de 20 Ianuarie 2012 . Creatiile vor fi jurizate incepand cu ora 10 a.m. .
- conturarea portretului fizic al personajului
- sugerarea portretului moral al personajului
- selectarea expresiilor din text , pentru argumentarea ideilor afirmate
- interpretarea valorii expresive a figurilor de stil invatate in construirea personajului .
Etapa a IV-a se sfarseste pe data de 20 Ianuarie 2012 . Creatiile vor fi jurizate incepand cu ora 10 a.m. .
Subiecte Limba Română Etapa a II-a
Citeste cu atentie textul de mai jos :
Ploua soare peste mine
Si ma uda cu lumina
Eu in joc stropescu cu soare
Coala zarilor,velina.
Ce-am facut?! Cum s-o ascund
Pata galbena,arsura
Peste tenta de lumina,
Peste zari ma dau de-a dura.
Nu se duce.Ce sa fac?
Sufletu-l mototolesc
Si-l fac carpa ca sa sterg
Soarele copilaresc .
Carpa sufletului insa
Toata-i imbibata-n soare,
Sterg mereu si-n zari lumina
E din ce in ce mai mare.
Zarea as putea s-o-nghit
Si ar fi ascunsa bine
Dar mi-ar lumina tot trupul
Si-ar putea ghici oricine.
Ei, si daca ar ramane
Inca-un soare,ce ar fi ?
N-o sa planga - nu-i asa? -
Nimeni dintre noi , copii.
(Ana Blandiana - Gluma)
I . Evidentiaza trasaturile si mesajul acestei opere intr-o compunere (de minimum 10 randuri - clasele a V-a si a VI-a) ; (de minimum 15 randuri - clasele a VII-a si a VIII-a) .
II. Realizeaza o creatie in versuri sau in proza in care sa imaginezi o calatorie in adancul unui suflet fericit .
In creatia ta , vei respecta urmatoarele cerinte :
-alegerea unui titlu sugestiv ;
-utilizarea a cel putin doua epitete , doua comparatii , doua personificari ;
-folosirea unor expreii din poezie (de exemplu : "lumina alba" , "ape adanci" , etc) .
Etapa I - Limba franceză
Clasa a V-a
Partea I. Traduisez le poème .
Un poème pour toi
Par Pierre Gamarra
Je te donne qu’un poème,
La musique de quelques mots,
Une lumière de syllabes
Qui brille et s’efface aussitôt.
Regarde au creux de tes mains nues,
Regarde au fond de ta mémoire
Regarde dans ton cœur, regarde :
Mon poème est toujours vivant.
Partea a II a(clasa a V a)
1. Lissez attentivement le texte:
Julie est une fille. Elle a 8 ans. Ses cheveux sont blonds. Elles a des yeux bleus. Ce bébé est le frère de Julie. Julie a aussi une soeur. Elle a deux amis : Paul et Jennifer. Julie a un chien et un chat. Qui est Paul ? Paul est un garçon. Il a 9 ans. Ses cheveux sont bruns et ses yeux sont verts. Paul a un frère mais il n'a pas de soeurs. Il a deux amies : Julie et Jennifer. Paul a une tortue et un perroquet.
Completez la ligne par la reponse correcte:
1. Paul est un ______________________________.
2. C'est l'______________________________ de Julie.
3. Il a un ______________________________ mais il n'a pas de soeur.
4. Paul a une tortue et un ______________________________.
5. Les ______________________________ de Paul sont bruns.
6. Les cheuveux de Julie sont ______________________________.
7. Qui a 8 ans ? ______________________________.
8. Qui a une tortue ? ______________________________.
9. Quel âge a Paul ? ______________________________.
10. Qui n'a pas de soeurs ? ______________________________.
(Pentru rezolvarea acestui exercitiu , veti rescrie proprozitiile completate ) .
2. Redigez un texte(60/70 mots ) à l`aide de cette collection de mots:
Ans=ani
|
Je =eu
|
S`appeller=a se numi
|
Les yeux=ochii
|
Moi=eu
|
Etre=a fi
|
Les cheuveux=parul
|
Il=el
|
Avoir=a avea
|
Un frère=un frate
|
Lui=el
|
C`est=este
|
Une soeur=o sora
Un ami=un prieten
|
Elle=ea
|
J`aime=imi place
Il aime=lui ii place
|
Une amie= o prietena
|
Clasa a VI a
Partea I. Traduisez le poème .
Pour un art poétique
Par Queneau Raymond
Prenez un mot, Prenez-en deux
Faites les cuir comme des oeufs
Prenez un petit bout de sens
Puis un grand bout d'innocence
Faites chauffer à petit feu.
Au petit feu de la technique
Versez la sauce énigmatique
Saupoudrez et mettez les voiles
Ou voulez-vous en venir ?
A écrire,Vraiment ? A écrire ?
Partea a II a(clasa a VI a)
1. Choisissez la variante correcte pour completer le texte lacunaire:
Bonsoir, Paris!
Vu du haut 1)……. tapis volant, Paris n`est qu`un immense paysage de maisons. Maisons serrées dans les vallées, maisons grimpées sur 2)…….. collines.
La Seine, 3)…….. fleuve de gloire, se 4)……nettement comme un rouban bleu, comme l`axe de la ville. Les nombreux ponts ancrés sur les deux rives veillent impassiblement son cours.
Au milieu de la Seine on voit l`exceptionnel ensemble: l`Île de Saint Louis. On 5)………les tours de la Cathédrale Notre Dame de Paris et la masse 6)………du Palais de Justice, monuments situés dans la Cité. Sur la rive droite on aperçoit les lumières de la voie Triomphale, cette admirable perspective qui englobe les merveilles de l`art de l`architecture7)……….: le Palais de Louvre, qui se détache dans la nuit grâce à son architecture particulière, les Jardins des Tuileries, cet immence parc enserré entre les bras du Louvre, Les Champs Elysées, artère où 8)……….la sève de Paris, et l`Arc de Triomphe de l`Étoile, monument impressionnant par ses dimensions majestueuses.
Sur la rive gauche, la Tour Eiffel dresses sa silhouette 9)…….. le ciel. En avant, un immense bâtiment tout neuf de forme curieuse: La Maison de la Radio.
Vraiment du haut Paris 10)………. magnifique. On y voit aussi les boulevards qui s`entrecroisent. Et on peut reconnaître le paysage familier de Paris, 11)… monuments qui font sa gloire: l`Opéra, le Panthéon, le Centre George Pompidou.
(Pentru rezolvarea acestui exercitiu , veti rescrie textul completat . )
1.
|
de la
|
du
|
de l`
|
des
|
2.
|
la
|
le
|
les
|
l`
|
3.
|
son
|
sa
|
ses
|
leur
|
4.
|
dessiner
|
dessine
|
dessinent
|
essiné
|
5.
|
distinguent
|
distinguer
|
distingue
|
distingué
|
6.
|
noir
|
noirs
|
noires
|
noire
|
7.
|
française
|
français
|
françaises
|
Français
|
8.
|
coulent
|
couler
|
coule
|
coulé
|
9.
|
la
|
le
|
les
|
l`
|
10.
|
es
|
suis
|
est
|
été
|
11.
|
vers
|
verre
|
vert
|
ver
|